Digital strategi & affärsutveckling

DIGITALA TJÄNSTER

DIGITAL STRATEGI

Hur vet ni att ni lägger pengarna rätt? Vilka alternativ finns och var får man bäst avkastning? 

 

Baserat på er verksamhet, era budgetar, utmaningar och målsättningar har ni en unik situation att kunna skapa räckvidd, locka besökare och generera försäljning.

Idea:L AB hjälper till att guida er i vilka verktyg, kanaler och processer ni bör välja och hur ni bör arbeta för bästa tänkbara genomslag.

  • Var når vi kunden & vad vet vi om den?
  • Hur når vi dem bäst och mest kostnadseffektivt? 
  • Har vi rätt plattformar och nyttjar vi alla våra resurser optimalt?


Frågorna är många och varierande & utmaningarna likaså.

Det vanligaste är att företag har problem att få effektivitet i budget och processer, vilket jag hjälper till att justera.

ANALYS & OPTIMERING

Var finns kunden och hur får vi dem att köpa? Hur får vi kunden att återkomma?

 

De flesta har idag implementerat verktyg för att samla in data från trafiken som genereras till webbplatsen. Man får kanske rapport från mediebyrån om varifrån, kanske har liten aning om vilka produkter som säljer mest. Men har du full koll på beteendet för besökarna, hur de rör sig, vad de intresserar sig för och varför de inte genomför ett köp?

  • Varför ska nykund köpa hos just oss?
  • Hur rör sig besökaren & varför?
  • Vilka hinder har vi till avslut?
  • Hur skapar vi en trogen kundrelation?

Med hjälp av dataanalys och inblick i interna processer, skapar vi en ny kunskap om vem, hur, när och varför.

Fokus på CRO; konverteringsoptimering.

Ni får inblick i vilka processer som behöver justeras för optimal ROI.

  • Svårt att synkronisera interna & externa resurser?
  • Ska ni bygga en ny webb, men vet inte var att börja?
  • Gör ni omorganisation, men har svårt att få effektivitet i era team?

Efter flera stora webbprojekt har jag erfarenhet i att leda team & processer internt och externt. Även agila processer.

Jag är van inköpare av tjänster och produkter, samt van att navigera lösningsorienterat när arbetsgrupper kör fast.

Går ert team och externa leverantörer om varandra? Kostar era processer mer än planerat? Missas många uppgifter?

 

Att få ihop ett etablerat team är ibland lika svårt som ett nytt, när ett nytt projekt sjösätts. Många viljor och erfarenheter ska synkroniseras. Projektledning är ofta svårnavigerat och kräver flexibilitet. 

Ofta missas de svåraste tekniska utmaningarna eller så tappas uppgifter mellan stolarna, för att alla eller ingen fått uppgiften att lösa.

PROJEKTLEDNING

CONTENT MANAGEMENT

Är det svårt att veta vad ni ska säga, var och när? Behöver ni bearbeta innehållet för att komma närmare kund och skapa affärer?

 

Att välja rätt bild och skriva rätt text är svårt. Det är rent ut sagt komplicerat. Visst har ni någon som kan skriva bra texter för avtal och partnerkommunikation, men har ni koll på hur ni ska förmedla vad ni är bäst på till en brokig skara kunder? En grupp människor ni kanske inte har koll på vilka de är ännu?

  • Vet ni inte hur ni ska säga det som är mest självklart för er?
  • Har ni köpt en fin webb, men har svårt att få den att konvertera?
  • Vet ni inte vilka bilder som tilltalar kunden?

Bild och form har länge varit en del av min vardag. Att välja rätt text och bilder för flera olika varumärken och deras varierande kundgrupper och kanaler.

Jag hjälper er att synas på rätt sätt, få besök och fler avslut.